ชื่อวิชา : การตลาดสำหรับวิศวกร
คำอธิบายรายวิชา(ไทย) : การตลาดสำหรับผู้บริหารขั้นแนะนำ การวิเคราะห์การตลาด เชิงปริมาณ แบบจำลองการตัดสินใจด้านการตลาด บทบาทด้านการตลาดในการพัฒนาโครงการและผลิตภัณฑ์ใหม่ การทดลองตลาด กลยุทธ์และโปรแกรมทางการตลาด การกำหนดราคา การโฆษณาและกิจกรรมส่งเสริมการขาย
คำอธิบายรายวิชา(อังกฤษ) : Introduction to managerial marketing; quantitative marketing analysis; marketing decision models; marketing role in the development of project and new products; market test;marketing strategies and programs; pricing; advertising and sales promotion activities.

Skill Level: Beginner