ความเป็นมาของแนวคิดการจัดการเรียนรวมที่เกี่ยวข้องกับการศึกษาพิเศษ ความหมายความสำคัญ ประเภท กฎหมาย หลักการเรียนรู้และการจัดชั้นเรียน การบูรณาการการเรียนรู้แบบเรียนรวมในโรงเรียน สภาพปัญหาการจัดการเรียนรวม การคัดแยกการออกแบบและการจัดแผนการเรียนรู้เฉพาะบุคคลและการประเมินผลการเรียนรู้ รวมทั้งยุทธศาสตร์การให้ความช่วยเหลือและการสร้างความร่วมมือ

Backgrounds of inclusive education approach related to special education, meaning, significance, types, laws, principles of learning and classroom arrangement integrated inclusive learning to school and classroom, problem related to inclusive identification, design for individualized education programs and assessment principles of learning, reinforcement, shaping, promping, modeling, including intervention strategies and collaboration building.






Skill Level: Beginner